خبر خوش برای سرمایه‌گذاران طلا
نوشته شده توسط : مجید

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران: خوشبختانه مساعدت و همکاری لازم انجام شده و برنامه‌ریزی‌شده که بعد از کرونا، موانع و مشکلات دست و پاگیری مثل رویه‌های گمرکی، ثبت سفارش، نحوه ورود مواد اولیه، استاندارد، بانک مرکزی مرتفع شود.

گسترش‌نیوز: شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از مطالبات تولیدکنندگان و فعالان بازار طلا ظرف چند روز آینده محقق می‌شود و به زودی امکان صادرات طلا فراهم می‌شود. برای بررسی صحت‌وسقم این موضوع و جوانب مختلف آن و نیز اطلاع از آخرین وضعیت بازار با رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران به گفت‌وگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

ayatmohamadvalii.jpg

موانعی که حذف می‌شوند

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران اظهارکرد: صنعت طلای ایران توانمند و جز هشت کشور برتر جهان است بنابراین باید به آن کمک کرد و موانع از سر راهش برداشت. بارها این موضوع را بیان کرده‌ایم. خوشبختانه اکنون این اتفاق در شرف وقوع است. اگر با کرونا مواجه نمی‌شدیم احتمالاً صادرات طلا حداقل بعد از سیزده به در به‌صورت رسمی شروع شده بود. خوشبختانه مساعدت و همکاری لازم انجام شده و برنامه‌ریزی شده که بعد از کرونا موانع و مشکلات دست و پاگیری مثل چندوچون رویه‌های گمرکی، ثبت سفارش، نحوه ورود مواد اولیه، استاندارد، بانک مرکزی و مشکلات دیگر مرتفع شود. البته باید توجه داشت که فقط محصول نهایی صادر می‌شود نه طلای خام.

همسایگان نیازمند طلای ایران

طبق برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده صادرات طلا طی چند روز آینده، امکان‌پذیر می‌شود آیت محمدولی ضمن بیان این مطلب افزود: «مسیر بسیاری مناسبی باز می‌شود قاعدتاً ورود به عرصه صادرات طلا برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری زیاد داشته باشند نتیجه‌بخش خواهد بود. قرابت فرهنگی و ارتباطات وسیع باعث شده است که بسیاری از کشورهای همسایه به طلای ایران نیازمند و دنبال خرید باشند. کاهش نسبی قیمت طلا هم در کنار بحث صادرات، تاسیس واحد تولیدی طلا را موجه می‌کند».

تاثیر کاهش سود بانکی بر بازار طلا

چندی پیش بانک مرکزی اقدام به کاهش سود بانکی کرد، گفته می‌شود که این تصمیم علاقه مردم به سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مثل مسکن و طلا را بیشتر می‌کند. آیا این اتفاق در حوزه طلا و جواهر افتاده است؟ رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ این سوال گفت: «فعلاً و در شرایط کرونایی نمی‌توان در ارتباط با تاثیر این تصمیم بر علاقه مردم به خرید طلا پاسخ قطعی داد. می‌توان گفت که حداقل در مقطع کنونی تاثیر چندانی نداشته است اما می‌تواند به نفع تولید و صنعت کشور باشد. اگر این اقدام واقعاً علاقه مردم به بازار طلا را افزایش دهد باید بعد از کرونا تاثیر آن را احساس کرد».

تولیدکنندگان به‌تدریج بازگشایی می‌کنند

وی در ادامه افزود: در ماه مبارک تقاضا برای طلا و مصنوعات کاهش می‌یابد چون خیلی از سنت‌هایی که مستلزم استفاده از طلا است به بعد از ماه رمضان موکول می‌شود. امیدواریم بعدها اشتیاق به خرید طلا دوباره افزایش یابد. درحال‌حاضر همه فروشندگان فعال هستند اما تقاضای کم بازار باعث شده است که همه تولیدکنندگان فعالیت خود را از سر نگیرند یا با تمام ظرفیت کار نکنند. آنها هم به‌تدریج کار خود را از سر می‌گیرند.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت معاملات در بازار طلا گفت: اگرچه دیروز شاهد کاهش قیمت طلا و نوسانات آن بوده‌ایم اما مقدار تغییر قیمت‌ها جزئی بوده است. قیمت جهانی هم تغییر چندانی نداشته است و درحال‌حاضر قیمت اونس جهانی ۱۷۰۰ دلار است.

لازم به ذکر است که طبق اعلام سایت رسمی این اتحادیه درحال‌حاضر قیمت هر سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید به ترتیب  و نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار  تومان است. قیمت نیم سکه و ربع سکه هم  تومان است.

 





:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: